Jeg stjeler penner.

5. oktober, 2004 at 11:52 (skaberakk) (, , , , , , )

Går det an å være gratis-kleptoman? Isåfall må jeg være det. Hver gang jeg går forbi en av disse standsene som alltid bekler universitetsplassen med sine enorme reklameskilt, får jeg en besynderlig impuls til å snike meg bort og plukke opp _bare litt for mange_ halvtransparante plastpenner og harde peppermyntekarameller.

Studenttilværelsen har bare økt denne impulsen. Tidligere kunne den styres relativt lett ved å resiteret mantraet “Jeg Har et nøkkelhalsbånd allerede, og jeg bruker dem aldri uansett.” Nå som jeg er nødt til å kjøpe alt selv, og ikke kan stjele av mamma lenger, har nye materialistiske tendenser vist sine stygge hoder. Under UngForsk-uka delte de ut tortillawraps. Som Kant filosoferte så er det lett gjort for hjernen å finne på etiske, logisk rasjonelle grunnlag for å gjøre ting som en vet er gale, noen ganger blir grunnlagene til og med ganske innfløkte. Jeg, derimot, trengte bare å tenke “Hmm, denne maten er Helt sikkert ikke ment for hordene med sultne ungdomsskoleelever som vandrer rådville rundt på universitetsplassen, jeg tror jeg fyller sekken.”

4 kommentarar

  1. strangebelieve said,

    Whoop-a-din-din

    Kremt, husker du på utdanningsmessen? Hvor mange MI-penner snek vi egentlig med oss? *blush*😛

    Jeg stjal også en penn i dag. Den lå der, og så var den min. Helt banalt egentlig, men jeg er notorisk pennekleptoman. Jeg kan ikke kontrollere meg. Og av og til tenker jeg ikke over det. Haha, jeg har stålet penna til den ene DNB-bankfunksjonæren her sikkert tre ganger!😛

  2. k said,

    partners in crime

    Hihih du også…

    Nå har jeg den MI-type-pennen, som de bruker til så mye reklame, i fire forskjellige farger.

    *interiørdekorere*

  3. fupid said,

    du skulle sett meg og magnus på studia. ved studiestart hadde de en kickass-skål med karameller ved disken. yum.

    • strangebelieve said,

      mmmm

      De var gode, gitt. Lurer på om vi var delvis skyld i at de tok vekk skålen? Hvis den kommer igjen kjører vi operasjon veske.

Legg att eit svar

