Oppdatering: Meg.

3. februar, 2007 at 14:42 (skaberakk) (, , , , , , , , )

Jeg har fått høre at jeg trenger å oppdatere verden om meg selv. So, here goes…

Jeg bor i Bergen med T i leiligheten vår, går på Kognitiv Vitskap (samme som IT-Språk, Logikk og Psykologi i Oslo, bare mer snazzy navn) og satser på en master i Datalingvistikk (så nå har jeg blitt ihuga tilhenger av leksikalsk-funksjonelt syntaks og automatisert språktolking vha. unifikasjonsbasert chart-parsing i LISP, noe som bare gir mening hvis du er blant de ca. 3 personene på datalingvistikk-kurset, eller tilfeldigvis heter Noam Chomsky. Hvis ikke du er blant de berørte, så vil det si at jeg for tiden prøver å overtale PC-en min til å si meg hva som er subjektet i setninger på aboriginerspråk). Jeg har ikke akkurat vært så sosial på skolen, siden jeg begynte på et studieprogram som nettopp startet opp i år, men omtrent ikke har noen fag sammen med de som begynte med meg. Lite nettverksbygging, altså, som videre betyr ingen jobb, som videre betyr evighetsstudent/stipendiat/det-som-verre-er.

Men, jeg har fått 8(!) nye, røde Dube-sjongleringsballer, type Dodeca, av T til jul:

TUSENTAKK =D

Vårt altfor lave tak skal få gjennomgå.

Jeg har i tillegg en snart 2 år gammel henvisning til å få fikset nesa mi slik at den ikke blør hele tiden (goodbye dorkdom!), en like gammel bærbar datamaskin med ei vifte som hører hjemme i et propellfly, og ei brødskive i risteren… brb.
…ting hoper seg gjerne litt opp hos meg.

Det siste året har jeg jobbet alt for mye på de hypotetiske (kontrafaktiske?) nye nettsidene til Det Akademiske Kvarter. De som er der nå ser jo ganske fugly ut, både på innsiden og utsiden. Jeg har altså, til mitt fortidige selvs store forskrekkelse, blitt webutvikler. Grøss (says the Ghost of Integrity Past). Vel, så lenge jeg ikke synker til Tech Support.

T har funnet ut at jeg, som tidligere skrikende konstatert, har synestesi; altså sanseblanding. Uheldigvis er det ikke den kuleste av synestesiene (noen kjenner jo smaken av ethvert ord på tunga) jeg bare har veldig klare fargekoplinger i hodet mitt til bokstaver og tall. (Før trodde jeg alle hadde det slik…) Mitt alfanumerobet:

O Q Æ Ø Å 0 

(hmm, har aldri merket hvor vakker 7 er før)

Og sånn, helt til slutt; om et år planlegger T og meg å dra på utveksling =D Men… det kommer jo veldig an på om vi finner et sted som passer. Irland høres veldig fint ut…

4 kommentarar

  1. galendra said,

    Er det ikke fantastisk?
    Du kan være case-study’et mitt! [Jeg bare håper jeg får den semesteroppgaven, brikker som faller på plass og slikt..]

    7 er vakkert. 7 henger sammen med torsdag, elementet vann, skumringstimen, høsten og farven blå. Mørk blå.. =)

  2. galendra said,

    Boksavene har forresten blitt store nå, men det vet du vel allerede..

    *pjusk*

  3. silfer_dark said,

    Synestesi

    Hva med resten av ASCII-en? Og greske bokstaver, som i alle fall vi logikere er så glade i? (Forestiller seg et sekventtre som en julegran…) Jeg undres spesielt over hvordan du ser kode, og om du da trenger syntaksmerking i det hele tatt?

    Men alfanumerobetet er pent.

    • k said,

      Re: Synestesi

      Hahah, jeg er veldig glad i syntaksmerking, det hjelper lite med fargekoplinger til alfabetet når det er ordgrupper jeg helst burde skille ad (forresten er det ikke slik at jeg ser bokstaver som farger altså, det er mer slik at jeg vet at A er mørkegrønn på samme måte som jeg vet at elefanter er grå og T sine klær er svarte).

      Hmm, fikk plutselig litt lyst til å lage en .emacs som fargekoder hver bokstav slik jeg har dem… =P

      Jo senere jeg har lært symbolene, jo dårligere fargelagt er de, så greske bokstaver er relativt lite fargelagt, med mindre de har veldig åpenbare koplinger til latinske (alpha er nok litt grønn, f.eks.)

Legg att eit svar

