CV, del 1 av 3 – Karakterbygging

20. juli, 2007 at 10:15 (skaberakk) (, )

Jeg har mimret en masse om arbeid i dag. Så mye mimring som jeg har foretatt meg krever enten en veldig tålmodig forsamling å holde tale for (for ikke å bli ganske gal av å holde det på plass inni hodet), eller en blogg.

Arbeid, altså. (Her kommer tiraden.) Arbeid er nemlig karakterbyggende. Det var iallfall det jeg sa til meg selv hver gang jeg syklet med NorPost-reklamer og telefonkataloger i pøsregn i opptil 8 timer. Underbetalte drittjobb. Hvis noen stakkars NorPost-ansatte leser dette, vil jeg anbefale å bestille en haug med NeiTakk-merker (f.eks. fra Grønn Hverdag) og levere dem ut sammen med reklamen. Pass på å få delt ut NeiTakk-merke til det enslige huset med den rustne brevsprekken øverst i grusbakken. Hvis startlønna etter denne aksjonen ikke er nok for deg, si opp!

Arbeid ute i det fri er spesielt karakterbyggende. Min første ekte jobb, som jordbærplukker, var så karakterbyggende at jeg, etter noe som føltes som flere måneder med bussturer hver morgen til en gjørmete åker, bare hadde tjent litt under 900 kroner (provisjonslønn er spesielt karakterbyggende når pausene smaker så godt). Feiejobben utenfor kjøpesenteret var også veldig karakterbyggende (sikkert enda mer nå som enhver lyshudet renholdsarbeider i Norge blir antatt å kjøre i det mentale krabbefeltet, men det er jo en annen sak).

Om et par timer skal jeg på sommerjobben min på aldershjem, heldigvis ikke i friluft med mindre det er veldig varmt ute.

Éin kommentar

  1. galendra said,

    De tørr ikke gå ut, de er redde for å bli syke.
    Egentlig er det litt trist.

    En gang satt hele avdelingen min ute på verandaen i en time, nesten alle ble syke uka etterpå.

    Så egentlig er det vel ikke så rart. Men det er forsatt litt trist.

Legg att eit svar

